Οξύ

11 mai 2008

Métro

Classé dans : consumer, αναδημοσίευση — espοir @ 22:04

Αντιγράφω μια ιδέα από εδώ:

Από ότι ξέρετε από 1 του Μαϊου ισχύει το νέο εισητήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις παντου για 1.30 ώρα. Η μετακίνησή μας όμως μπορεί να κρατήσει το πολύ μισή ώρα, ειδικά στο μετρό, και μετά να πετάξουμε το εισητήριο γιατί δεν έχουμε άλλη μετακίνηση να κάνουμε, ενώ μπορεί για άλλη μία ώρα το εισητήριο να ξαναχρησιμοποιηθεί κανονικότατα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΑΞΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΔΩΣΕΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ;

Δηλαδή, ενώ βγαίνετε από το μετρό, λεωφορείο, τραμ κτλ και δεν θα χρησιμοποιήσετε άλλο το εισητήριο αυτό, γιατί δεν το δίνετε σε έναν συμπολίτη μας που μπαίνει στο μετρό, ας πούμε, και δεν έχει εισητήριο; Το έχετε σκεφτεί; Σκέπτεστε όλοι που βγαίνουν από το μετρό να το δίνουν σε έναν άλλο και όχι να το πετούν τι καλό που θα κάνουμε σε έναν συνάνθρωπό μας που και τα 80 λεπτά τα μετρά την ημέρα;…και που ξέρετε, αύριο μπορεί να είστε εσείς αυτός που θα σας δώσουν ένα εισητήριο στο χέρι!!!

Αθηναίοι οργανωθείτε για το καλό όλων μας !!!

Εάν την ιδέα τη θεωρείτε σωστή διαδώστε το παντού και με όποιο τρόπο μπορείτε γιατί μόνο όταν το μάθει ο πολύς ο κόσμος τότε θα γίνει πραγματικότητα!!! Αρχίστε τώρα από σήμερα και κάντε μια Αθήνα πιο ανθρώπινη λέγοντας καλημέρα σ` έναν συμπολίτη μας και δίνοντάς του το εισητήριό σας.

Πιστεύω ότι το χαμόγελο που θα πάρετε θα είναι μια μεγάλη ικανοποίηση!!!

~~~~~~~~~~~

Παρόλο που έχω μερικές ενστάσεις όσον αφορά αυτή την ιδέα (που εδράζονται στην υποστήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς), δεν μπόρεσα να αντισταθώ, επειδή:

α) Πρέπει να ξαναγίνουμε άνθρωποι και να βλέπουμε τον άγνωστο συμπολίτη μας ως συνάνθρωπο

β) Πρέπει να αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση. Ας γίνει από κάπου η αρχή.

27 commentaires »

  1. Για λόγους ταχύτητας, συνείδησης και πρακτικότητας, προτιμώ το μετρό. Για να διατηρηθεί το εισιτήριο σε αυτά τα επίπεδα, πρέπει να το υποστηρίζουμε αναλόγως.

    Προτιμώ μια καμπάνια για να υπάρχει φτηνότερο εισιτήριο μόνο για τα λεωφορεία (κι ας μην είναι ενιαίο), αφού σε αρκετές περιοχές είναι το μόνο μέσο μετακίνησης. Επίσης, να χρησιμοποιούμε επαναφορτιζόμενη κάρτα, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση χαρτιού.

    Commentaire par Ίωνας — 11 mai 2008 @ 23:24

  2. Εγώ θα πρότεινα να το πουλάμε το εισιτήριο, στη μισή τιμή, να το σεβαστεί ο παραλήπτης του, αλλιώς θα το πάρει και θα το πετάξει. Όπως πετάει δωρεάν εισιτήρια για το θέατρο, όπως πετάει φυλλάδια και τεύχη που μοιράζονται δωρεάν, όπως πετάει τα χρόνια του στα δημόσια πανεπιστήμια… Με κάποιο κόστος τα πάντα αποκτούν μια αξία μετρήσιμη!

    Commentaire par mitsakos — 11 mai 2008 @ 23:57

  3. Ίωνα,
    Θα ήταν καλύτερο, περιβαλλοντικά πιο υπεύθυνο & οικονομικότερο αν αγόραζαν όλοι μηνιαίες κάρτες. Είναι καιρός να αποκτήσουμε αυτή τη νοοτροπία.

    Βέβαια, θα ήταν χρήσιμο να είναι εξυπηρετικά τα ΜΜΜ! Με το μετρό βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση στην Αθήνα, αλλά παντού αλλού πάσχουν.

    Μητσάκο,
    Αν δεν απατώμαι, είναι παράνομο. Στην Ελλάδα, χρειάζεσαι άδεια για να πουλήσεις κάτι. :) Αν το κάνεις εξισώνεσαι αυτόματα με τους μικροπωλητές που μαζεύουν οι μπάτσοι από τις πλατείες.

    [Χμμμ, δεν μπορώ να αποφασίσω αν αυτό είναι αναχρονιστικό στοιχείο της νομοθεσίας μας ή στάση αυξημένης υπευθυνότητας.]

    Commentaire par espοir — 12 mai 2008 @ 01:08

  4. Υποθέτουμε ότι κάποιος πλήρωσε εισητήριο για μετακίνηση 90 λεπτών.
    Χρησιμοποίησε μόνο τα 30 λεπτά για να πάει στη δουλειά του και του απομένουν άλλα 60 λεπτά μετακίνησης. Όλα πληρωμένα.

    Εδώ έχει δύο επιλογές. Α) Πετάει στα σκουπίδια τα 60 εναπομείναντα λεπτά μετακίνησης Β) Βρίσκει κάποιον να του χαρίσει τα 60 λεπτά μετακίνησης. Με την προϋπόθεση ότι ο τελευταίος δε θα ντραπεί να δεχτεί το δώρο.

    Μοιραστείτε λοιπόν το χρόνο σας και χαρίστε και κανένα χαμογελάκι.
    Όλα τα άλλα είναι θεωρίες.

    Υ.Γ. Μέχρι να το καταλάβουν οι φωστήρες των ΜΜΜεταφοράς.

    Commentaire par Gabriel Cash — 12 mai 2008 @ 02:01

  5. Η ιδέα σου είναι καταπληκτική!

    Commentaire par Greek Rider — 12 mai 2008 @ 11:57

  6. Κερτ Ράσελ,
    Σαφώς, είναι μια όμορφη & ανθρώπινη κίνηση. :)
    Με την επιφύλαξη ότι η γενικευμένη πρακτική, θα δημιουργούσε ταμειακό πρόβλημα στα ΜΜΜ, τα οποία οφείλουμε να προωθούμε.

    Έλληνα Καβαλάρη,
    Δεν είναι δική μου. Εγώ αντέγραψα & αναφέρω την πηγή.

    Commentaire par espοir — 12 mai 2008 @ 18:18

  7. Η στήριξη των ΜΜΜ πρέπει να έρθει ΚΑΙ από την πολιτεία κι αυτό μπορεί να γίνει με 2 τρόπους:
    1) Πυκνό δίκτυο λεωφορείων, τραμ, μετρό
    2) Ανάληψη του κόστους συντήρησής του ως κομμάτι κοινώνικού μισθού.Να υπενθυμίσω πως παλαιότερα 5 με 8 το πρωί ήταν ΔΩΡΕΑΝ οι μετακινήσεις.

    Αυτή η πρωτοβουλία (που κι εγώ αντέγραψα από e-mail που παρέλαβα)απαντάει στο διπλασιασμό της τιμής του εισητήριου στα λεωφορεία, δηλαδή στην προσπάθεια να μετακυλήσει το κόστος των ΜΜΜ στην πλάτη των ήδη οικονομικά εξασθενημένων πολιτών.
    Τα μέσα μεταφοράς για να είναι μαζικά πρέπει να είναι εύχρηστα και φθηνά.

    Commentaire par gatouleas — 12 mai 2008 @ 22:48

  8. Υποτείθεται ότι αυτό γίνεται σήμερα ως ένα βαθμό. Τα ΜΜΜ δεν είναι κερδοφόρα, νομίζω.

    Με αφορμή τις προτάσεις σου, έχω να συμπληρώσω μερικές ακόμα, για να βελτιώσουμε τη ζωή μας:

    * Μεγαλύτερο δίκτυο μετρό. ΧΘΕΣ!

    * Μετρό σε Θεσσαλονίκη / Πάτρα / Ηράκλειο / Λάρισα / Καλαμάτα / Γιάννενα.

    * Καθιέρωση φωτεινών πινακίδων με χρόνο αναμονής σε όλες τις στάσεις λεωφορείου.

    * Φτηνή μηνιαία κάρτα.

    * Δωρεάν κάρτα για μαθητές / φοιτητές / ανέργους / υπερήλικες / ΑΜΕΑ / πολύτεκνους.

    * Τριήμερη + Εβδομαδιαία τουριστική κάρτα (όπως έχει όλος ο πολιτισμένος κόσμος).

    * Καθιέρωση minibus για τα αστικά της επαρχίας & τακτικά δρομολόγια.

    * Φυλασσόμενη και επαρκής στάθμευση στους σταθμούς του μετρό (ΟΚ, εκτός κέντρου?).

    * Τέλη κυκλοφορίας αναλόγως εκπομπών. Και πολλαπλασιασμός των τελών όταν το ΚΤΕΟ διαπιστώνει παλαιό καταλύτη.

    * Μετατροπή όλων των λεωφορείων σε αεριοκίνητα.

    * Φοροαπαλλαγή για να μετατραπούν τα ταξί + τα φορτητά σε αεριοκίνητα.

    * Απαγόρευση ανεφοδιασμού καταστημάτων (εντός δακτυλίου) μεταξύ 8:00~16:00.

    Θες και κάτι ακόμα ριζοσπαστικότερο;

    * Απαγόρευση έκδοσης άδειας καταστήματος / επιχείρησης αν δεν έχουν εξασφαλιστεί χώροι στάθμευσης για το προσωπικό / τον ανεφοδιασμό / τους πελάτες.

    Δεν είναι δυνατόν, εν έτει 2008, να δίνονται άδειες σε καταστήματα delivery (κλασσικό παράδειγμα) σε κάτι τρύπες που δεν διαθέτουν ούτε ΜΙΑ θέση στάθμευσης!! Δλδ, τα 5-15 παπάκια και αυτοκίνητα που θα πηγαινοέρχονται, πού περιμένεις να παρκάρουν; Δε θα φρακάρει η περιοχή; Δε θα διπλοπαρκάρουν;

    Η έκδοση άδειας ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ επιχείρησης χωρίς parking σήμερα, ισοδυναμεί με άδεια μαγαζιού χωρίς WC, ή χωρίς πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Είναι εξίσου στοιχειώδης ανάγκη.

    Commentaire par espοir — 12 mai 2008 @ 23:30

  9. Με το συμπάθιο αλλά η πρόταση μεταφοράς εισιτηρίων από χέρι σε χέρι μάλλον σε κάποιον φραγκοφονιά-ευροφονιά θα οφείλεται! Εκτός βέβαια και θέλησε να κάνει πλάκα αλλά δεν είχε τον τρόπο να το μεταδώσει σωστά και πέρασε σαν σοβαρή πρόταση.
    Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά ούτε και αναλύσεις να κάνουμε. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να κινηθούν και να παίξουν σωστά το ρόλο τους χρειάζονται χρήμα. Το χρήμα θα το προσφέρουν κύρια αυτοί που μετακινούνται με τα ΜΜΕ αλλά και άλλοι φορείς υπό μορφή επιδότησης.
    Το θέμα που απομένει είναι όλοι μαζί να απαιτήσουμε φθηνό εισιτήριο και τακτική συγκοινωνία.
    Για να μη χανόμαστε και προσπαθούμε με ανέκδοτα να βρούμε λύσεις.
    Την καληνύχτα μου με την ευχή για καλό ξημέρωμα…
    ΥΓ: Με τις απο πάνω προτάσεις συμφωνώ απόλυτα.

    Commentaire par syneas — 12 mai 2008 @ 23:37

  10. Με το συμπάθιο αλλά η πρόταση μεταφοράς εισιτηρίων από χέρι σε χέρι μάλλον σε κάποιον φραγκοφονιά-ευροφονιά θα οφείλεται! Εκτός βέβαια και θέλησε να κάνει πλάκα αλλά δεν είχε τον τρόπο να το μεταδώσει σωστά και πέρασε σαν σοβαρή πρόταση.
    Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά ούτε και αναλύσεις να κάνουμε. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για να κινηθούν και να παίξουν σωστά το ρόλο τους χρειάζονται χρήμα. Το χρήμα θα το προσφέρουν κύρια αυτοί που μετακινούνται με τα ΜΜΕ αλλά και άλλοι φορείς υπό μορφή επιδότησης.
    Το θέμα που απομένει είναι όλοι μαζί να απαιτήσουμε φθηνό εισιτήριο και τακτική συγκοινωνία.
    Για να μη χανόμαστε και προσπαθούμε με ανέκδοτα να βρούμε λύσεις.
    Την καληνύχτα μου με την ευχή για καλό ξημέρωμα…
    ΥΓ: Με τις απο πάνω προτάσεις συμφωνώ απόλυτα.

    Commentaire par syneas — 12 mai 2008 @ 23:38

  11. Γκόλφω2SO4, en garde. :D

    Έγραψα:

    Προτιμώ μια καμπάνια για να υπάρχει φτηνότερο εισιτήριο μόνο για τα λεωφορεία (κι ας μην είναι ενιαίο), αφού σε αρκετές περιοχές είναι το μόνο μέσο μετακίνησης. Επίσης, να χρησιμοποιούμε επαναφορτιζόμενη κάρτα, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση χαρτιού.

    Απάντησες:

    Θα ήταν καλύτερο, περιβαλλοντικά πιο υπεύθυνο & οικονομικότερο αν αγόραζαν όλοι μηνιαίες κάρτες. Είναι καιρός να αποκτήσουμε αυτή τη νοοτροπία.

    Βέβαια, θα ήταν χρήσιμο να είναι εξυπηρετικά τα ΜΜΜ! Με το μετρό βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση στην Αθήνα, αλλά παντού αλλού πάσχουν.

    Για το φτηνότερο εισιτήριο στις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές στις οποίες δεν έχει φτάσει ακόμη μέσο σταθερής τροχιάς, νομίζω πως δε χρειάζεται εξήγηση.

    Με τα ΜΜΜ δεν μετακινούνται μόνο οι εργαζόμενοι τις καθημερινές, ώστε να δικαιολογείται η χρήση της μηνιαίας κάρτας. Η επαναφορτιζόμενη κάρτα, είναι ανθεκτική και καθένας μπορεί να τη “γεμίσει” με το ποσό που χρειάζεται. Αν π.χ. υπολογίζει πως θα μετακινείται αρκετά την Α εβδομάδα, μπορεί να προσθέσει το ποσό ενός εβδομαδιαίου εισιτηρίου. Αν δεν πρόκειται να μετακινηθεί αρκετά τη Β εβδομάδα, μπορεί να προσθέσει το ποσό που επιθυμεί και σε κάθε μετακίνηση να αφαιρείται το αντίστοιχο αντίτιμο. Το υπόλοιπο θα μείνει στην κάρτα, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον.

    Δεν πρόκειται για κάτι καινούριο, σε πολλές χώρες γίνεται το ίδιο.

    Πάμε παρακάτω. Γράφεις:

    * Μεγαλύτερο δίκτυο μετρό. ΧΘΕΣ!

    Το μετρό είναι από τα λίγα πράγματα στην Ελλάδα που δουλεύουν σωστά, σε όλα τα επίπεδα, στο μέτρο του δυνατού. Για τις ατυχείς στιγμές (βλέπε saga με τη στάση “Αγ. Παρασκευή” και κινήσεις συνδικαλιστών όπως η κ. Βερελή, για τη νυχτερινή λειτουργία), άλλοι είναι υπεύθυνοι. Για το χτες, μαζί σου, όμως όλα απαιτούν χρόνο. Ειδικά με το ΚΑΣ στην πλάτη σου. Πάντως η “U” γραμμή, θα γίνει, εντός χρονοδιαγράμματος.

    * Μετρό σε Θεσσαλονίκη / Πάτρα / Ηράκλειο / Λάρισα / Καλαμάτα / Γιάννενα.

    Ας πάρουμε ως μέτρο σύγκρισης κάτι κοντινό. Η ευρωπαϊκή εμπειρία δεν δικαιολογεί μετρό σε όλες τις πόλεις της λίστας σου. Είναι γελοίο. Εκτός αν θέλουμε νέες καταστάσεις τύπου ΟΣΕ και να πληρώνουμε κερατιάτικα ως το 3008.

    Οι δημοτικές αρχές και οι κάτοικοι ας καταλάβουν πως δεν πρέπει να πηγαίνουν ως το περίπτερο με το SUV. Ποδαράκια και ποδήλατο (πήξαμε στις κοιλάρες), τραμ και λεωφορεία με αέριο.

    * Καθιέρωση φωτεινών πινακίδων με χρόνο αναμονής σε όλες τις στάσεις λεωφορείου.

    Υπάρχει πιλοτικό πρόγραμμα εδώ και καιρό, το οποίο επεκτείνεται. Το ίδιο γίνεται π.χ. στο Λονδίνο (ελάχιστες στάσεις είναι “έξυπνες” σήμερα).

    * Φτηνή μηνιαία κάρτα.

    Υπάρχει.

    * Δωρεάν κάρτα για μαθητές / φοιτητές / ανέργους / υπερήλικες / ΑΜΕΑ / πολύτεκνους.

    Ναι σε όσους έχουν οικονομικά προβλήματα ή κάποιου είδους δυσχέρεια στην αυτόνομη μετακίνησή τους, όχι σε όλους αδιακρίτως χωρίς έλεγχο οικονομικών στοιχείων.

    * Τριήμερη + Εβδομαδιαία τουριστική κάρτα (όπως έχει όλος ο πολιτισμένος κόσμος).

    Υπάρχει ημερήσιο και εβδομαδιαίο φτηνό εισιτήριο, εδώ και χρόνια. 3 και 10 ευρώ, για όλα τα μέσα.

    * Καθιέρωση minibus για τα αστικά της επαρχίας & τακτικά δρομολόγια.

    Εδώ πηγαίνει το “τα παράπονά σας στο Δήμαρχο” – για τους γνωστούς λόγους.

    * Φυλασσόμενη και επαρκής στάθμευση στους σταθμούς του μετρό (ΟΚ, εκτός κέντρου?).

    Η επαρκής στάθμευση εξαρτάται και από το διαθέσιμο χώρο. Αν ο Χ σταθμός πρέπει να γίνει στο Ψ σημείο, διότι εκεί εξυπηρετεί καλύτερα το επιβατικό κοινό, η στάθμευση θα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Η φύλαξη είναι περίπτωση Catch 22 (πάντα κάποιος θα πει “όχι άλλοι μπάτσοι/κάμερες”).

    * Τέλη κυκλοφορίας αναλόγως εκπομπών. Και πολλαπλασιασμός των τελών όταν το ΚΤΕΟ διαπιστώνει παλαιό καταλύτη.

    Nαι, ναι, ναι.

    * Μετατροπή όλων των λεωφορείων σε αεριοκίνητα.

    Αυτό το πρόγραμμα τρέχει εδώ και χρόνια και έχουν αντικατασταθεί αρκετά.

    * Φοροαπαλλαγή για να μετατραπούν τα ταξί + τα φορτητά σε αεριοκίνητα.

    Το πρόβλημα με αυτού του είδους τις φοροαπαλλαγές, είναι η εκμετάλλευση. Η μεγάλη οικονομία στο καύσιμο, είναι από μόνη της καλή αιτία μετατροπής. Προτιμότερος ο άτοκος διακανονισμός.

    * Απαγόρευση ανεφοδιασμού καταστημάτων (εντός δακτυλίου) μεταξύ 8:00~16:00.

    8-16;;; Και μετά, θα ξεκινήσει άλλη αλυσίδα προβλημάτων.

    Υπάρχουν ανεφοδιασμοί και “ανεφοδιασμοί”, ευπαθή και μη προϊόντα, μεγάλα και μικρά φορτηγά. Ορθολογική διαχείριση απαιτείται, ιδίως τις ώρες που μετακινούνται οι εργαζόμενοι. Για τη μετακίνηση στην αγορά, χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και χρήση των ΜΜΜ. Για παράδειγμα, υπάρχει σχεδιασμός για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του μετρό.

    * Απαγόρευση έκδοσης άδειας καταστήματος / επιχείρησης αν δεν έχουν εξασφαλιστεί χώροι στάθμευσης για το προσωπικό / τον ανεφοδιασμό / τους πελάτες.

    Αυτό το μέτρο είναι καλό στα χαρτιά (όπως το 50-50 στα εστιατόρια για καπνίζοντες και μη), όμως στην πράξη εφικτό μόνο για συγκεκριμένα μεγέθη επιχειρήσεων. Αν π.χ. κάποια νέα σκέφτεται ν’ ανοίξει ένα μικρό μαγαζί/καφέ/μπαρ/εστιατόριο/κατιτίς, τον σκότωσες. Οι πελάτες πρέπει ν’ αλλάξουν νοοτροπία, όχι να επιβαρυνθεί και να αποθαρρυνθεί η ίδια.

    Commentaire par Ίωνας — 13 mai 2008 @ 14:47

  12. (την σκότωσες – εκτός αν είναι τρανσέξουαλ)

    Commentaire par Ίωνας — 13 mai 2008 @ 14:50

  13. synea,
    Αν πρόσεξες, μετέφερα την πρόταση ως προς το πιο ανθρώπινο σκέλος της, επιφυλασσόμενη ως προς το οικονομικό σκέλος.

    ίωνα,
    Η πρόταση για μετρό στις μικρότερες πόλεις εντάσσεται στο “προλαμβάνειν” αντί του “θεραπεύειν”. Αν πριν από 70-80 χρόνια είχαν φτιάξει μετρό στην Αθήνα, δε θα ήταν απλούστερη η ζωή όλων; Σε 50 χρόνια, η Λάρισα, τα Γιάννενα, η Καλαμάτα, το Ηράκλειο και η Πάτρα θα έχουν τα ίδια προβλήματα. Γι’ αυτό μετρό κι εκεί, ΤΩΡΑ!

    Στο θέμα του ανεφοδιασμού, επιμένω. Είναι καθαρά θέμα προγραμματισμού.

    Όσο για το τελευταίο, σου θυμίζω ότι ισχύει για τα κέντρα διασκέδασης και τις πολυκατοικίες: αν δεν έχουν Χ θέσεις στάθμευσης για Χ διαμερίσματα ή Χ*4 καθίσματα, δεν παίρνουν άδεια. Θεωρητικά. :)

    Αλλά ακόμα και στα νέα καφέ / μπαρ / μπουγατσατζίδικα / στεγνοκαθαριστήρια / πατσατζίδικα / φροντιστήρια / κλπ χρειάζονται ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θέσεις στάθμευσης, οπότε θα έπρεπε να είναι προαπαιτούμενο πλέον!

    Commentaire par espοir — 16 mai 2008 @ 19:13

  14. Να το πάρουμε διαφορετικά. Η μελλοντική Λάρισα, είναι η σημερινή μικρομεσαία πόλη της κεντρικής Ευρώπης. Το “προλαμβάνειν” είναι ν’ αλλάξει η νοοτροπία μας

    α) στη χρήση των ΜΜΜ
    β) στις πηγές ενέργειας
    γ) στον τρόπο ζωής

    και όχι να χρεωνόμαστε άσκοπα. Ελάχιστες πόλεις με αντίστοιχο μέγεθος έχουν υπόγεια ΜΜΜ (και αυτά εξαντλούνται σε μια, το πολύ δύο γραμμές μικρού μήκους).

    Για τον ανεφοδιασμό, συμφωνώ πως είναι θέμα προγραμματισμού, αλλά καλού προγραμματισμού (ακόμη και μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις δεν έχουν τέτοια όρια όπως το 8-16 που αναφέρθηκε). Ας πούμε, όταν οι περισσότεροι εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο πριν τις 8, πάλι θα κολλήσουν.

    Όσο για τις θέσεις στάθμευσεις, ισχύει η γενική αρχή ΚΜΑ για τους ανεφάρμοστους νόμους.

    Χαρακτηριστικό φαινόμενο, όταν οι νομοθετούντες δεν έχουν επαφή με την κοινωνία, αφού πηγαίνουν παντού με φρουρούς και έχουν εξασφαλισμένη στάθμευση.

    Commentaire par Ίωνας — 16 mai 2008 @ 20:00

  15. Να σου πω οτι αυτο το εκανα και πριν ισχυσει το 1,5 ωρο; Δλδ, οταν εβλεπα κατεβαινοντας καποιον ανθρωπο που μου φαινοταν συμπαθης, του εδινα το εισιτηριο να μην αναγκαστει να ακυρωσει νεο. Σαμποταζ στα ΜΜΜ; Μπα…
    Σχετικα με το επομενο ποστ, οπου δεν επιτρεπεις σχολια, εχω να σου πω κατι: Στην επαρχια δρουν τα φυτοφαρμακα. Πριν 3 χρονια “εφυγε” μια 19χρονη κοπελιτσα. Διαγνωση καρκινος του μαστου καλπαζων. Παει το κοριτσακι, κορη αγροτη, με πολλα σχεδια για το μελλον… Τι να πει κανεις. Απο παντου μας παραμονευουν οι διαφορες “ουσιες”. Εχω ενα φιλο γεωπονο που εφυγε (πριν πολλαααα χρονια) απο γνωστη εταιρια φαρμακευτικων προιοντων και διοριστηκε στον ΟΓΑ. “Εκει τουλαχιστον δεν θα εχω τυψεις οτι πλασσαρω κατι επιζημιο/επικινδυνο για την υγεια” μου ειπε, “κι ας παιρνω πολυ λιγοτερα, θα εχω τη συνειδηση μου ησυχη”. Περαστικα στο φιλο σου και ΚΟΥΡΑΓΙΟ.

    Commentaire par Rodia — 17 mai 2008 @ 02:11

  16. ίωνα,
    Οπωσδήποτε χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας. Για να μάθουν να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ όμως, πρέπει:
    α) να υπάρχουν
    β) να έχουν συχνά δρομολόγια (υπο-περίπτωση του α)
    γ) το εισιτήριο να μην είναι απαγορευτικό
    δ) να είναι απαγορευτικό το να πάρεις το αμάξι για μικρή διαδρομή (τακτική καρότου + μαστιγίου)

    Δυστυχώς, στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις:
    α) δεν υπάρχουν δρομολόγια που να εξυπηρετούν όλες τις περιοχές / δεν υπάρχουν καθόλου
    β) το λεωφορείο αργεί εξοργιστικά (κάποιες φορές 30-60-90 λεπτά!) όχι λόγω κίνησης, αλλά επειδή έτσι είναι ο προγραμματισμός του αστικού ΚΤΕΛ !
    γ) το εισιτήριο κοστίζει 1 ευρώ ή και παραπάνω
    δ) τα λεωφορεία είναι μεγάλα και δυσκίνητα, κάποιες φορές κολλάνε πίσω από διπλοπαρκαρισμένα με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις.

    Θεωρώ ότι τα μικρά αστικά κέντρα θα μεγαλώσουν στις ερχόμενες δεκαετίες. Δηλαδή τα προβλήματά τους θα διογκωθούν και θα γίνουν “μικρές Αθήνες” (αν δεν είναι ήδη). Χωρίς Λυρική σκηνή και Ηρώδειο όμως. Μόνο με το κυκλοφοριακό. :p

    Οι μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές πόλεις, μπορεί να μην έχουν το όριο 8-16, αλλά έχουν χτιστεί με λεωφόρους της προκοπής και όχι σαν την Κυψέλη και τον Πειραιά. Δεν εφαρμόζονται παντού τα ίδια. Εμείς χρειαζόμαστε δραστικές λύσεις.

    Για τις θέσεις στάθμευσης: επιστρέφουμε στο κλισέ “Στην Ελλάδα δεν πάσχουμε από νόμους, πάσχουμε από την εφαρμογή”. Καταντά βαρετό.

    Συμφωνώ και επαυξάνω: οι νομοθετούντες (όπως και οι τοπικοί άρχοντες) πάνε παντού με οδηγό, ο οποίος ενίοτε παρανομεί άγρια (αντίθετα σε μονόδρομο, πεζόδρομοι κλπ) αλλά δεν κινδυνεύει ποτέ να τιμωρηθεί. Και άμα λάχει (Στυλιανίδης, Αβραμόπουλος) κόβουν και την κίνηση 1-2 ώρες πριν περάσουν, για να μην τύχει και περάσει άλλο αμάξι δίπλα τους! Ψωνάρες!

    Ροδιά,
    Μόνο στους συμπαθείς; Μήπως έγραφες και το κινητό σου πάνω στο εισιτήριο; Εε; Εεε;? ;)

    [No comments.]

    Commentaire par espοir — 17 mai 2008 @ 09:03

  17. @Ίωνας, αορίστου διαρκείας επαναφορτιζόμενη πλαστική κάρτα,(κάτι σαν πιστωτική) ώστε να μειωθεί η κατανάλωση χαρτιού! καλή η ιδέα σου ! Ετσι και οικονομία στο χαρτί 8α έχουμε και δεν 8α βλέπουμε (ισως) τόσα εισητήρια πεταμένα δεξιά αριστερά!
    @espoir μου, πες τα να αγιάσει το στόμα σου! και ευκαιρία που ανέφερες για 8εσεις parking … χμ παω να ανεβάσω post
    @syneas δεν μου ακούστηκε για ευροφονιάς ο blogger που πρότεινε να χαρίζουμε τον πληρωμένο ήδη για διαδρομή χρόνο σε συμπολίτη μας! Ουτε “γύφτος” 8α ναι κάποιος που 8α το πάρει! Είναι μια μορφή οικονομίας και αυτή..τίποτα να μη πετιέται ετσι.Ούτε προιόν,ούτε χρήμα,ούτε ενέργεια,ούτε προπληρωμένη υπηρεσία.Βέβαια δεν συμφωνώ και με την ιδέα τησ μεταπώλησης του εισητηρίου .. ( πρακτική που 8α μας μετέτρεπε σε μικροπωλητές!)

    Ελλάδα όμως φίλοι μου δεν είναι μόνο η Α8ήνα!

    Commentaire par liakada — 18 mai 2008 @ 11:37

  18. Λιακάδα,
    Ένα πρόβλημα υπάρχει με την επαναφορτιζόμενη κάρτα: αν θα αποθηκεύει στοιχεία για τα δρομολόγια (φακέλωμα).
    Ενώ με την κλασσική μηνιαία κάρτα, το καταναλισκώμενο χαρτί ισοδυναμεί με 1-2 εισιτήρια. Αστείο δλδ. Με το ισοδύναμο μιας Κυριακάτικης εφημερίδας, μετακινείται η μισή Αθήνα για ένα μήνα. :grin:

    [Ωραίο όνομα! Σου φτιάχνει τη μέρα!]

    Commentaire par espοir — 18 mai 2008 @ 12:42

  19. Επειδή στα υπόλοιπα πάνω-κάτω συμφωνοδιαφωνούμε (ως συνήθως ;) ), αφού δε συμμερίζομαι τις απόψεις για γιγάντωση του πληθυσμού της επαρχίας στο εγγύς μέλλον, λίγα λόγια μόνο για την επαναφορτιζόμενη κάρτα.

    Πάρε για παράδειγμα την Oyster.

    α) μπορεί να είναι επώνυμη ή ανώνυμη
    β) μπορείς να τη “φορτίσεις” παντού – και μέσω διαδικτύου
    γ) έχεις εκπτώσεις σε καταστήματα, θεάματα και δράσεις της πόλης
    δ) γλιτώνουμε τους τζαμπατζήδες, που μόνο κακό κάνουν στα ΜΜΜ – χτυπάς την κάρτα σου και στο τέλος της διαδρομής, αλλιώς δεν μπορείς να βγεις

    Commentaire par Ίωνας — 19 mai 2008 @ 13:28

  20. Οι ανώνυμες κάρτες είναι σαν τα καρτοκινητά, ή τις κάρτες σταθερής τηλεφωνίας του ΟΤΕ: εσύ νομίζεις ότι είσαι “αόρατος” ενώ o μοναδικός αριθμός της κάρτας σε μαρτυρά κάθε φορά και κρατά το ιστορικό σου. Και σε τσιμπάει μια μέρα ένας μπατσούλης και ξαφνικά, ξέρει τα πάντα για σένα.

    Δλδ, δε φτάνει που σε φακελώνουν όταν μπαίνεις στο ΜΜΜ, καταγράφουν και πού κατεβαίνεις?!?!?! Είναι χειρότερο απ’ ό,τι υπέθεσα.

    Commentaire par espοir — 19 mai 2008 @ 21:50

  21. Είναι απλό.

    Αν έχεις ανώνυμη κάρτα, εδώ, στη Μαδαγασκάρη, οπουδήποτε, αν τη χάσεις, έχασες τα λεφτά σου.

    Αν έχεις κάνει εγγραφή, μπορείς να την αντικαταστήσεις, χωρίς να χάσεις τα λεφτά σου.

    Ο “μπατσούλης”, δεν μπορεί να σε τσιμπήσει χωρίς λόγο, ούτε έχει άδεια ή τα εργαλεία να τη διαβάσει, χωρίς λόγο. Αν αποκτήσει λόγο και είσαι π.χ. βομβιστής, υπάρχει πάντα το κλειστό κύκλωμα στους σταθμούς.

    Για ν’ ανοίξουν οι μπάρες και να μπορέσεις να ταξιδέψεις, ακουμπάς την κάρτα σου/περνάς το κατά-πολύ-ακριβότερο-χάρτινο εισιτήριό σου από την ειδική υποδοχή. Για να ολοκληρωθεί η διαδρομή σου και ν’ ανοίξουν οι μπάρες ώστε να βγεις από το σταθμό, κάνεις το ίδιο.

    Στα λεωφορεία απλά ακουμπάς την κάρτα στο ειδικό σημείο στην είσοδο, μπροστά από τον οδηγό (δεν κουνιέται ρούπι αν δεν τελειώσουν όλοι).

    Έχεις ιδέα πόσοι είναι οι τζαμπατζήδες στα ΜΜΜ της Αθήνας; Αν πλήρωναν όλοι εισιτήριο, δε θα χρειαζόταν η πρόσφατη αύξηση.

    Commentaire par Ίωνας — 19 mai 2008 @ 23:00

  22. Μακάρι να ήταν όπως το λές ["αν πλήρωναν όλοι εισιτήριο..."] διότι εμείς που πληρώνουμε εκνευριζόμαστε, ενίοτε.

    [Υπάρχουν και μερικές περιπτώσεις από πρεζόνια, πιτσιρίκια, άπορους, που δείχνω μια κατανόηση.]

    Ο μπατσούλης στην Ελλάδα σε τσιμπάει επειδή είναι στραβή η φάτσα σου / μοιάζεις με αλλοδαπό / κάτι έγινε στο Αιγάλεω / κλπ. Από τη στιγμή που θα καθιερωθούν e-cards, θα έχει και το αντίστοιχο reader. Δε θέλω να τους δώσω κι άλλα στοιχεία από τη ζωή μου. Αρκετά μας φακελώνουν όταν βγάζουμε ταυτότητα και διαβατήριο, όταν ψωνίζουμε με πιστωτική ή περνάμε από διόδια. Φτάνει!

    Commentaire par espοir — 20 mai 2008 @ 07:44

  23. Θυμήθηκα τη χαρακτηριστική σκηνή των Μόντι Πάιθονς, με το ζύγισμα γυναίκας-κότας – αν ήταν βαρύτερη η γυναίκα, ήταν μάγισσα.

    Δεν ισχύει ούτε η σύλληψη χωρίς αιτία, ούτε η έρευνα χωρίς σχετική εντολή της δικαιοσύνης – κι αυτή θα την κάνει μόνο η αρμόδια υπηρεσία, όπως η ΔΗΕ.

    Πιστωτική βγάζει κάποιος αν θέλει και ταυτότητα χρειάζεται – μεταξύ άλλων – για να μην βρεθεί προ απροόπτου. Χωρίς ταυτότητα, θα μπορούσε π.χ. να σε φεσώσει κάποια άλλη κοπελιά με διακοποδάνειο.

    Δεν είναι “όλοι οι μπάτσοι κακοί”, ούτε “όλες οι δημόσιες υπηρεσίες θέλουν το κακό μας”. Κάποιοι αστυνομικοί ψηφίζουν ΚΚΕ, κάποιοι άλλοι ΛΑΟΣ. Κάποιοι κρετίνοι υπάλληλοι μπήκαν με μέσο στις Νομαρχίες, κάποιες άλλοι σκίζονται να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Απλά, πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε να ζούμε σε οργανωμένη κοινωνία και μετά να δούμε ποιοι μηχανισμοί την εξυπηρετούν, βάζοντας κατάλληλη εποπτεία.

    Εναλλακτικά, υπάρχει κι αυτό:

    http://www.japantoday.com/category/new-products/view/mickey-protects-privacy

    Commentaire par Ίωνας — 20 mai 2008 @ 14:28

  24. Κατά βάση, έχεις δίκιο.
    Στην πραγματικότητα όμως, τα κρούσματα κατάχρησης είναι τόσο κοινά που δεν υπάρχει σπίτι να μην έχει ζήσει από ένα τέτοιο.

    Θες ένα που θυμάμαι; Έχω πάει στο τμήμα για ένα χαρτί και παρακολουθώ μια … εχμ … aesthetically challenged μπάτσα, που την έχει πέσει σε έναν κακομοίρη αλλοδαπό, ο οποίος δυσκολεύεται να διαβάσει την αίτηση που συμπληρώνει. Του μιλούσε όπως είχε μάθει να μιλά στα ζώα με τα οποία μεγάλωσε στο χωριό της.

    Συμπέρασμα: (ΚΑΙ) οι μπάτσοι σου φέρονται ανάλογα με το “πώς σε κόβουν”. Αν σε κόψουν καθωσπρέπει / μορφωμένο / ματσωμένο … δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα. Αν όμως σε δουν “αλήτη” ή αλλοδαπό, αλοίμονό σου!

    Φυσικά, όχι όλοι. Φυσικά, κάποιοι αντέχουν την ΣΚΛΗΡΗ -ομολογουμένως- καθημερινότητα και δεν γίνονται έτσι. Αλλά η φύση του επαγγέλματος, όση αντίσταση και να προβάλουν, τους πολτοποιεί.

    Δεν ξέρω πόσοι άνθρωποι έχουν το σθένος να μην καταχραστούν την οποιαδήποτε εξουσία όταν την έχουν στα χέρια τους. Ας πούμε ότι είχες ένα κουμπί που σου έδινε τη δυνατότητα να ακούς όποια τηλεφωνική συνομιλία ήθελες. Θα το πατούσες; Πόσοι ΔΕΝ θα το πατούσαν;

    Γι’ αυτό, όταν έχω την επιλογή, προτιμώ να μην τους βάζω στον πειρασμό.

    Commentaire par espοir — 20 mai 2008 @ 22:05

  25. (κάτι έχω πάθει και μπερδεύω τα φύλα – κάποιοι, κάποιες)

    Μπορεί, δεν ξέρω. Ίσως επειδή είμαι μπιρμπιλομάτης, μουστακαλής και φοράω χοντρές, χρυσές αλυσίδες, να μη μου δίνουν σημασία.

    Αυτό με το κουμπί, πάντα μου άρεσε. Έιναι σαν άσκηση ταντρικού σεξ, το μονοπάτι της Αρετής και της Κακίας, τον Φίδη και την Εύα και άλλους σκηνοθετικούς μηχανισμούς.

    Εύκολη μαντεψιά.

    Commentaire par Ίωνας — 21 mai 2008 @ 00:14

  26. [Ου γαρ έρχεται μόνο!] :P

    Χε χε! :>

    Commentaire par espοir — 21 mai 2008 @ 07:38

  27. Είθε οι ισαπόστολοι να σας προσέχουν, ίνα μη δαγκώσετε τη γλώσσα σας. Αν είστε άπιστη, 210-7793777.

    (ακούς εκεί, πάνω στο άνθος της ηλικίας μου)

    Commentaire par Ίωνας — 21 mai 2008 @ 13:18


Flux RSS des commentaires de cet article. URI de Trackback

Laisser un commentaire

Publié sur WordPress.