Οξύ

4 novembre 2009

Υιοθεσίες (άσχετο!)

Για κάποιο λόγο, όταν εξέφρασα τη θέση μου για τα προγράμματα Stage στο Δημόσιο, “στιγματίστηκα” από μια μερίδα ανθρώπων ως … τι άραγε;

Καπιταλίστρια;  Κρυφο-ΠΑΣΟΚα;  Εχθρός του λαού;

Γιατί όχι; Όλα τα άλλα, τα έχω ακούσει, ήταν ώρα να τα ακούσω και αυτά!

Μπορεί κατά καιρούς  να έχω πολύ κάθετες θέσεις (όπως π.χ. είχα τότε με τις απεργίες της ΔΕΗ, που όλοι οι “αγανακτισμένοι πολίτες” είχαν λυσσάξει εναντίον των εργαζομένων επειδή διεκδικούσαν τα αυτονόητα!) αλλά τουλάχιστον, φροντίζω να είναι τεκμηριωμένες.

Όταν δεν έχω πλήρη άποψη για κάτι, είτε κάνω τουμπεκί ψιλοκομμένο, είτε δεν παίρνω τόσο κάθετη θέση.

Δεν ξέρω από πού πηγάζει η δοξασία ότι πρέπει η Αριστερά να υιοθετεί όλους τους “αγώνες”. Γιατί είναι πάντα δίκαιοι οι αγώνες, με μοναδικό κριτήριο, να φωνασκούν αρκετά κάποιες ομάδες;

Πρέπει να κάνουμε πάντα αντιπολίτευση της φθοράς;

Πρέπει να είμαστε πάντα καταγγελτικοί, ασχέτως το πού οδηγείται η χώρα;

Όσοι θεωρούν εαυτόν αριστερούς ή αριστερίζοντες, μπορούν να απαγγείλουν ολόκληρα βιβλία με θεωρίες και τσιτάτα. Καλά θα κάνουν οι σύντροφοι, να ασχολούνται και με την πεζή πραγματικότητα.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα: διαμαρτύρονται όλοι για την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, σε κάτι μπαχατέλες του 1985-1995 που καίνε 2-3 φορές περισσότερα καύσιμα από όσο καίει ένα σημερινό αυτοκίνητο.

Σε 10 χρόνια, τα ίδια άτομα θα λένε “Τι έκανε το Κράτος για να μας προστατέψει κατά του καρκίνου; / της κλιματικής αλλαγής; / κλπ”.

Αυτό το ρημάδι το Κράτος, κάπως πρέπει να μας κάνει να κατανοήσουμε πως η ρύπανση έχει και συνέπειες. Και αφού είμαστε εντελώς γάιδαροι και απαίδευτοι για να το κατανοήσουμε με το καλό (καρότο) θα μας κάνε να το κατανοήσουμε με το κακό (μαστίγιο). Δηλαδή, αυξάνοντας σταδιακά τα τέλη όσων ρυπαίνουν.

Υποψιάζομαι ότι αν είχαμε έτοιμη την υποδομή (και δεν υπήρχε εκτεταμένη διαφθορά στα κέντρα ελέγχου των αυτοκινήτων), θα έκαναν μια σύνδεση τελών με τα αποτελέσματα της εξάτμισης. Αλλά δεν είναι εφικτό.

Είδα με μεγάλη ευχαρίστηση πως ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε οι Οικολόγοι Πράσινοι έβγαλαν καταγγελτική ανακοίνωση για το θέμα. Πάλι καλά! Ομολογώ ότι χάρηκα, γιατί θα αναγκαζόμουνα πάλι να γίνω κακιά.

Για τους υπόλοιπους, έχω να πω ότι … σύντροφοι, την εποχή του Μαρξ δεν είχαν μάθει τι θα πει κλιματική αλλαγή, ούτε και ήξεραν τι είναι η τρύπα του όζοντος. Οπότε, δε μας χέζετε κι εσείς και το Lada σας !;!;

Και για να προλάβω τους κακεντρεχείς: όχι, δεν έχω καινούριο αυτοκίνητο, προτιμώ τους 2 τροχούς (όταν είναι εφικτό), τα μέσα (όπου υπάρχουν) και τα ολίγα κυβικά. Και δέχομαι να πληρώσω παραπάνω τέλη, στη λογική όμως ότι ο Μερσεντεσάκιας που ρυπαίνει τριπλάσια από μένα, θα πληρώσει και τριπλάσια από μένα.

Στο κάτω κάτω, ας πληρώσει το ψώνιο με το “μουράτο” αμάξι, για να μάθει να το βλέπει ως εργαλείο μετακίνησης το αυτοκίνητο και όχι ως μέσο κοινωνικής αναγνώρισης / ανέλιξης.  Αν δεν μπορεί να το πληρώσει, να αποκτήσει κοινωνική συνείδηση. Αν μπορεί, να το βουλώσει και να μη μας πρήζει.

Σύνοψις: Η Αριστερά πρέπει να κάνει τις επιλογές της και να αναλάβει τις ευθύνες της γιατί το καράβι πάει ολοταχώς να αράξει σε ξέρα.

Παρατ(ύ)ρηση (επειδή είμαι πολύ παρατ(υ)ρητική, και φτου μου!):

Ο ΣΥΡΙΖΑ τον τελευταίο ένα μήνα, δηλ. μετά τις εκλογές, έχει διατηρήσει σταθερό ρυθμό στην αντιπολίτευση που ασκεί. Δηλαδή, οι βουλευτές του καταθέτουν διαρκώς κοινοβουλευτικά ερωτήματα για διάφορα θέματα (από τα μικρά και καθημερινά, ως τα μεγάλα και εθνικά) που απασχολούν τον κόσμο.

Φτου μας, μπράβο μας, εύγε!

Το λέω με μια ανακούφιση, και ψιλο-αυτοσαρκαζόμενη, επειδή είχα ένα άγχος πίσω από το παραβάν. Ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι.

Αντιθέτως, το ΠΑΜΕ … (ξέρω, δεν είναι το ΚΚΕ, αλλά δείχνει κατεύθυνση) έχει σκιστεί να κάνει σαματά για ο,τιδήποτε.

Δε λέω πως κακώς κάνει … Απλά μου προκαλεί εντύπωση ότι για 5,5 χρόνια, ψιλοσφύριζε αδιάφορα για πολλά θέματα και ξαφνικά πάτησε το turbo bouster και γκάζωσε.

Τυχαίο θα είναι … ε, σύντροφοι;

Αυτά τα ψιλο-παραληρηματικά για την ώρα, με την επιφύλαξη να επανέλθω.

17 commentaires »

  1. Έχεις δίκιο. Νομίζω ότι η αριστερά δεν πρέπει να λέει αδιακρίτως ναι σε όλους αλλά να έχει αρχές τις οποίες να θέλει να μεταδώσει.

    Comment par Greek Rider — 4 novembre 2009 @ 21:57

  2. Και που έχω δίκιο, σύντροφε … πάλι ρεφορμίστρια του κερατά και προδότρια θα με πούνε. [προσωπικό ανέκδοτο]
    :)

    Comment par espοir — 5 novembre 2009 @ 01:51

  3. Καλά τα λες! Μαζί σου!

    Επιτέλους η Αριστερά να παρατήσει τα κόμπλεξ της! Σύντροφοι, υπάρχουν και προοδευτικά πράγματα που βελτιώνουν λίγο/στοιχειωδώς τη ζωή μας και μπορούν να γίνουν εντός καπιταλισμού και να τα πραγματοποιήσει μια κυβέρνηση. Πόσο μάλλον απλά θέματα εξορθολογισμού της ανοησίας και της τρέλας που κουβαλάμε σαν χώρα χρόνια τώρα…

    Όσο για τα stage, είναι τραγικό σίγουρα να μένουν κάποιοι άνθρωποι στο δρόμο. Ωστόσο το κορυφαίο ζήτημα είναι να παύσουν τέτοιου είδους εργασιακές σχέσεις και ότι υπάρχει να είναι σταθερό, μόνιμο και με δικαιώματα για τον εργαζόμενο. Φυσικά διαφωνώ κάθετα με την μονιμοποίηση τους. Μην τρελαθουμε τώρα! Υπερασπίζουμε σαν Αριστερά τα δικαιώματα των εργαζομενων, αλλά υπάρχει και το φιλότιμο και η αξιοκρατία που δεν πρέπει να είναι αδειανα πουκάμισα, και πρώτοι απ’ολους οι αριστεροι να τα προασπίζουμε…

    Βέβαια ότι και να λέμε, τελικά ακόμα και οι Αριστεροί βολεύονται με κάνα βυσματάκι στο στρατό, κάνα γλυψιματάκι σε δουλειά, επομενως την κάνουνε γαργάρα την πελατειακή σχέση των stage…

    Comment par Pavlos — 6 novembre 2009 @ 01:05

  4. Σχετικά με τα καυσαέρια και τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ που δουλεύει ένας κολλητός και μου έλεγε ότι γίνεται το έλα να δεις με τις κάρτες καυσαερίων από μαντράδες με κάτω του τραπεζιού σύμβαση με το ΚΤΕΟ που πάνε τα οχήματα τους πρίν τα μοσχοπουλήσουν στο φουκαρά που θα αρχίσει να πληρώνει πρόστιμα με τον παραμικρό έλεγχο.

    Αυτό (άσχετο) μπορεί να το βρείς ενδιαφέρον:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_05/11/2009_335991

    Comment par nicholas — 6 novembre 2009 @ 01:51

  5. Παύλο,
    Ομολογώ ότι ποτέ δεν άκουσα για βύσμα στο στρατό από τη μεριά του ΚΚΕ. Μπορεί να τα “χώνω” στα συντρόφια πότε πότε, αλλά εκεί τους βγάζω το καπέλο. Αντιθέτως με μας, που ενίοτε είμαστε επιρρεπείς και σε τέτοια φαινόμενα.

    Νικόλα,
    Προφανώς, στα Ι-ΚΤΕ(α) ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Αν μάλιστα είναι καλός πελάτης (έχει αρκετά αυτοκίνητα / φορτηγά / λεωφορεία) έχει ακόμα περισσότερο … “δίκιο”. Δυστυχώς, έτσι λειτουργεί ο ιδιωτικός τομέας.

    Ευχαριστώ για το λινκ, αλλά διαφωνώ με την πηγή. :) Οι πηγές ενημέρωσής μας, είναι συχνά σημαντικότερες και από το ίδιο το αντικείμενο της είδησης.

    Comment par espοir — 6 novembre 2009 @ 19:22

  6. καλά, γιατί διαφωνείς με την πηγή;

    άσχετο με το θέμα

    Άκουγα στο Μεγκα για την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας ότι από 1 τοις χιλίοις, δηλαδή 0.001 και 700.000 ευρώ που αντιστοιχεί αυτό το ποσοστό θα πάει στο 3 τοις χιλίοις κοντά δύο εκατομμύρια δηλαδή (2.100.000 πιθανότατα θα εννοούσε)

    Δηλαδή αν κάνεις τον αντίστροφο υπολογισμό, 700.000 / 0.001 = 700.000.000 ευρώ!!

    700 εκατομμύρια ευρώ σε ακίνητα τη στιγμή που ο κοσμάκης βάζει λουκέτα και του βγάζουν σε πλειστηριασμούς τα σπίτια.

    WTF = WHAT THE FUCK!??!??!

    Comment par nicholas — 6 novembre 2009 @ 23:10

  7. Τώρα που το αναφέρεις, φαίνεται μικρό το ποσό. Πρέπει να έχουν εξαιρέσει μερικά από τα ακίνητά τους και σίγουρα όλα τα χωράφια. Μόνο οι πολυκατοικίες στο κέντρο της Αθήνας αν λογαριάσεις, το πιάνει το 700άρι άνετα.
    Σκέψου ότι μόνο μία Μητρόπολη, έχει δεκάδες (μπορεί και 200 ή παραπάνω) ακίνητα τα οποία ενοικιάζει σε φοιτητές μέσω δημοπρασίας (όποιος πληρώσει μεγαλύτερο ενοίκιο!!) αντί να τα διαθέσει σε άπορες οικογένειες / φοιτητές.
    Όσο για το ρευστό … έχουν την Εθνική Τράπεζα στο τσεπάκι τους. Αν π.χ. αποφασίσουν να πάνε αλλού τα λεφτά τους, θα καταρρεύσει σε μία μέρα, σαν τη Lehman Brothers.

    [Το να περιμένεις να μάθεις τι έγινε στο εμφύλιο ή στην αντίσταση μέσα από τις σελίδες της Καθημερινής, είναι σαν να πας στον Άνθιμο Θεσσαλονίκης και να του ζητήσεις να σου εξηγήσει την θεωρία της εξέλιξης ...]

    Comment par espοir — 7 novembre 2009 @ 01:19

  8. LOL έχεις ένα τρόπο να τα λές όμως…

    Comment par nicholas — 7 novembre 2009 @ 12:30

  9. Ναι, η πουτάνα!

    Comment par espοir — 7 novembre 2009 @ 14:46

  10. θα δηλώσω γενικά άγνοια, αλλά δεν νομίζω πάντως ότι ο Ριζοσπάστης θα ήταν πιο αξιόπιστος :)

    Comment par nicholas — 7 novembre 2009 @ 18:06

  11. Μήπως αντί για τις εφημερίδες, να αναζητήσουμε αλλού πηγές;

    Comment par espοir — 7 novembre 2009 @ 19:47

  12. πονάει όταν λέει ο Ριζοσπάστης την αλήθεια όμως!

    Εγκλωβίζει τους εργαζόμενους

    «Να αναγνωριστεί η εργασιακή εμπειρία όσων εργάστηκαν με stage ή ως συμβασιούχοι στο δημόσιο με ειδική μοριοδότηση ανάλογα με το χρόνο απασχόλησής τους. Να τακτοποιηθούν όσοι συμβασιούχοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες εφόσον συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας». Στην πρόταση αυτή κατέληξε μεταξύ άλλων η Πολιτική Γραμματεία του Συνασπισμού σε συνεδρίασή της για τα «stage» και τις συμβάσεις έργου. Επιβεβαίωσε έτσι ακόμα μια φορά το ρόλο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στην υπονόμευση της πάλης και των αγωνιστικών διαθέσεων των εργαζομένων, αφού επιμένει να κρύβει τα πραγματικά αίτια και τους υπεύθυνους του καθεστώτος πολιτικής και εργασιακής ομηρίας.

    Η ΠΓ του ΣΥΝ μιλά για τις «πάγιες και διαρκείς ανάγκες», αποσιωπώντας ότι αυτές καθορίζονται από τις ανάγκες του αστικού κράτους αλλά και ότι με αυτό το κριτήριο μόλις πριν λίγα χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ στέρησε το δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής δουλειάς, από εκατοντάδες χιλιάδες συμβασιούχους. Πουθενά δε μιλά για άμεση και χωρίς όρους μονιμοποίηση των εργαζομένων με stage εξοβελίζοντας τη πάγια και διαρκή ανάγκη των εργαζομένων για μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα.

    Επαναφέρει χωρίς ντροπή την ψευδαίσθηση ότι η κοινοτική οδηγία 70/1999 οδηγεί στη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, κάτι που έχει διαψεύσει η ίδια η ΕΕ πολλές φορές. Ο ΣΥΝ επιμένει να φιλοτεχνεί ένα δήθεν φιλεργατικό προσωπείο της ΕΕ, αλλά όπως και στο παρελθόν θέτει τους όρους εγκλωβισμού των εργαζομένων σε νομικίστικες διαδικασίες. Συγκαλύπτει στην πράξη τον πολιτικό χαρακτήρα του προβλήματος της ανεργίας και κατ’ επέκταση του δικαιώματος στη δουλειά.

    ________________

    και κάτι για απάντηση στο “Μπήκαν φυλώντας κατουρημένες ποδιές, ρουσφετολογικά κτλ.”. Ναι, φαντάζομαι πολλοί έτσι μπήκαν. Ε και τί σημαίνει αυτό όμως; Λες και τα στέιτζ είναι ας πούμε ο μόνος χώρος στην Ελλάδα που κάποιοι νιώθουν την ανάγκη να “χτυπήσουν πόρτες” για να μπουν. Το θέμα του ρουσφετιού δε λύνεται με την καταδίκη όσων το κυνηγάνε. Λύνεται με το να μπούνε ακριβώς αυτοί οι άνθρωποι σε μια διαδικασία συλλογικής δράσης και διεκδίκησης, ώστε να καταλάβουνε μια και καλή πως μέχρι τώρα δεν τους κάνανε χάρες οι πράσινοι και οι μπλε αλλά τους χρησιμοποιούσανε, όπως και να καταλάβουνε πως μόνο μέσα από την συλλογική διεκδίκηση και τον αγώνα θα καταφέρουν να διασφαλίσουν μια μόνιμη και σταθερή εργασία με δικαιώματα.

    Comment par JohnyQ — 8 novembre 2009 @ 00:40

  13. ok μήνυμα ελήφθη. Ο ριζοσπάστης δεν λέει μόνο αλήθειες, λέει και ότι βολεύει τους στόχους του, όπως κάνουν και οι άλλες εφημερίδες σαφώς

    Comment par nicholas — 8 novembre 2009 @ 02:13

  14. JQ,
    Άλλη μία προσπάθεια του Ριζοσπάστη να αποδείξει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αστικό κόμμα. Ε, και;
    Κι επειδή απ’ όσο γνωρίζω δεν θα γίνει αύριο η επανάσταση, όταν είναι, στείλτε μου email, για να προετοιμαστώ. Ως τότε, ζούμε σε συγκεκριμένο πλαίσιο και πρέπει να αντιμετωπίζουμε την Ελληνική καθημερινότητα, με ρεαλιστικούς όρους.

    Επίσης, άλλο να λες ότι “διαφωνώ με αυτή την πρακτική και όταν γίνω κυβέρνηση θα την καταργήσω … αλλά έως τότε, προτείνω ΑΥΤΟ” και άλλο να λες “διαφωνώ με αυτή την πρακτική και καταγγέλλω όποιον δεν έχει συνταχθεί μαζί μου ως αστικό σκουπίδι του κερατά”.
    Δεν με πειράζει αν το ΚΚΕ έχει αποφασίσει ότι αποδίδει καλύτερα η δεύτερη γραμμή. Είναι δικό του θέμα, και καλά κάνει. Αλλά διατηρώ το δικαίωμα να το κρίνω και να αποφασίζω αν με καλύπτει ή όχι. Και προσωπικά, δε με καλύπτει.

    Ως προς το “κυνήγι” των ατόμων στα stage: δεν βλέπω ποιος τους “κυνήγησε” έως τώρα. Αντιθέτως, έχω δει πολλούς να τους γλείφουν.
    Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι θα έπρεπε να τους κυνηγήσει ο εισαγγελέας. Γιατί, όπως ξανάπα, όταν εγώ υπογράφω μια ψευδή υπεύθυνη δήλωση, κινδυνεύω να υποστώ τις κυρώσεις του νόμου και αυτοί όχι;

    Δεν το λέω τυχαία αυτό: έχω κληθεί κάποιες φορές να υπογράψω κάτι που ήταν ψευδές και αναγκάστηκα να ορθώσω το ανάστημά μου, και να αρνηθώ. Παρόλο που είχα πολύ κόσμο (μεταξύ αυτών και δημόσιες υπηρεσίες!!!) να με πιέζουν “έλα, μωρέ, μην είσαι υπερβολική, ποιος θα τα ελέγξει αυτά;” και άλλα τέτοια “επιχειρήματα”. Όχι, δεν υπογράφω κάτι που ξέρω ότι είναι ψευδές. Πες από ξεροκεφαλιά, πες από υπερβολική αίσθηση καθήκοντος. Και ας μου έχει κοστίσει αυτό, επαγγελματικά.

    Το να μπουν σε μια διαδικασία συλλογικής διεκδίκησης και αγώνα, ως οι “βολεμένοι” των γαλάζιων βουλευτικών γραφείων, προσωπικά δε μου λέει τίποτα. Ξέρεις γιατί;
    Αύριο που θα έχουν αντίστοιχο πρόβλημα άλλοι (π.χ. από πράσινα βουλευτικά γραφεία) οι ίδιοι θα πουν “δε μας νοιάζει, εμείς το δικό μας πρόβλημα το λύσαμε”.
    Αυτοί οι άνθρωποι που έχουν μάθει να λειτουργούν έτσι στη ζωή τους, δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αγωνιστές. Έχουν μάθει να επιλέγουν τις εύκολες λύσεις, το βόλεμα, τις “άκρες”. Και όταν αρχίσεις να σκύβεις το κεφάλι και να βολεύεσαι, ποτέ δεν ξαναϊσιώνει η πλάτη σου.
    Οι δύσκολες αποφάσεις μπορεί να σε τσακίζουν ως άνθρωπο και ενίοτε να σου αφήνουν μια πίκρα ότι ο αγώνας σου δεν δικαιώθηκε (το ακούς εντονότερα π.χ. όταν μιλήσεις με τον κόσμο που ρήμαξε στα ξερονήσια) αλλά μαθαίνεις να έχεις πάντα ψηλά το κεφάλι και να μην λυγίζεις. Διατρέχοντας πάντα τον κίνδυνο να σπάσεις (όποιο υλικό δε λυγίζει, όταν υπερφορτωθεί, σπάει).

    Comment par espοir — 9 novembre 2009 @ 17:00

  15. Νικόλα,
    Ο Ριζοσπάστης είναι επίσημο έντυπο του κόμματος. Δεν το κρύψανε ποτέ. Κι άλλοι έχουν “επίσημο έντυπο” (π.χ. το ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, ΛΑΟΣ) αλλά δεν έχουν τόσο μεγάλο εμπορικό σουξέ.

    [Η ΝΔ δεν θυμάμαι να είχε ποτέ κομματική εφημερίδα ιδιοκτησίας της. Στηρίζεται στους "φιλικούς" εκδότες.]

    Comment par espοir — 9 novembre 2009 @ 17:02

  16. Το θέμα του ρουσφετιού δε λύνεται με την καταδίκη όσων το κυνηγάνε

    εσύ κατάλαβες αυτό:
    Ως προς το “κυνήγι” των ατόμων στα stage: δεν βλέπω ποιος τους “κυνήγησε” έως τώρα. Αντιθέτως, έχω δει πολλούς να τους γλείφουν.

    μετά μου κάνεις κήρυγμα για ψευδείς δηλώσεις και για ανάστημα.

    λοιπόν, μην το πάρεις προσωπικά ή σαν κακία μου αλλά ΜΑΘΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!

    Comment par JohnyQ — 10 novembre 2009 @ 14:14

  17. “Το θέμα του ρουσφετιού δε λύνεται με την καταδίκη όσων το κυνηγάνε. Λύνεται με το να μπούνε ακριβώς αυτοί οι άνθρωποι σε μια διαδικασία συλλογικής δράσης και διεκδίκησης”

    Pardon, εδώ τι ήθελε δηλαδής να πει ο ποιητής;
    Εντάξει, εκ παραδρομής, αντί για καταδίκη, έγραψα κυνήγι. Same difference.

    Τα Ελληνικά μου είναι μια χαρά. Αυτά που λέω είναι που δε σου αρέσουν. :)
    Αλλά αυτά, σε όποια γλώσσα κι αν τα πω, πάλι δε θα σου αρέσουν. :)

    Comment par espοir — 10 novembre 2009 @ 19:05


Flux RSS des commentaires de cet article. URI de Trackback

Laisser un commentaire

Publié sur WordPress.