Καλή λευτεριά!

*) Στην ιστοσελίδα gamato.info δεν είχα μπει ποτέ (κυρίως επειδή την αγνοούσα), και ούτε και τώρα μπήκα, μετά τις συλλήψεις.

*) Συμφωνώ πλήρως με το πνεύμα της σημερινής διαδήλωσης, πως υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό ως προς την πάταξη του οικονομικού εγκλήματος … και δεν πρέπει να εξαντλείται η απονομή της δικαιοσύνης στα εύκολα θύματα.

*) Δεν θεωρώ ότι το δικαίωμα στην αντιγραφή των πάντων είναι « απεριόριστο » από κάθε είδους κανόνες (έστω καλής συμπεριφοράς!). Τουλάχιστον, δε θα πρέπει να γίνεται κάποια αντιγραφή, χωρίς αναφορές στην αρχική πηγή.

*) Η χρήση πνευματικής ιδιοκτησίας για μη – κερδοσκοπικούς λόγους (π.χ. εκπαίδευση, έρευνα, blogs χωρίς διαφημίσεις κλπ)  πρέπει να διαχωρίζεται από τη χρήση για εμπορικό σκοπό.

*) Αν δεν δανείζαμε & δεν δανειζόμασταν βιβλία με τους φίλους και τους γνωστούς, θα είχα διαβάσει τουλάχιστον τα μισά βιβλία (μην πω και λιγότερα) από όσα έχω διαβάσει σήμερα.

*) Κάνω χρήση ανοιχτού λογισμικού στο βαθμό που μπορώ. Αλλά θα ήταν υποκρισία να πω ότι στο παρελθόν (ειδικά στις εποχές που δεν υπήρχε διαθέσιμο ανοιχτό λογισμικό, κανενός είδους) δεν είχα χρησιμοποιήσει αντίγραφα, κυρίως της μικρο-μαλακής ™. Και όχι μόνο: π.χ. είχα εγκαταστήσει σχεδιαστικό πρόγραμμα (προ αμνημονεύτων χρόνων) που τότε κόστιζε, όσα χρήματα χαλούσα για να βγάλω όλο το χρόνο! Και πολλές φορές το κάναμε (σιωπηρά) και ως πανεπιστήμιο, επειδή, ακόμα και με τα εκπαιδευτικά πακέτα, το κόστος ήταν δυσβάσταχτο.

*) Συμφωνώ απολύτως με όσα διάβασα εδώ. Ως συνήθως, ψύχραιμη ματιά και σοβαρή εξέταση του θέματος.

*) Έχω ανατριχιάσει με όσα διάβασα εδώ, όχι επειδή δεν τα φανταζόμουνα ποτέ, αλλά επειδή η αφήγηση δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στη φαντασία.

*) Με εκνευρίζει ιδιαίτερα η υιοθέτηση από την ΕΛΑΣ των επιχειρημάτων της βιομηχανίας. Δηλαδή, όταν κάποιος κάνει μήνυση για ληστεία, η αστυνομία βγάζει δελτίο Τύπου που να εξηγεί τις ζημιές που προκαλούν οι ληστές κάθε χρόνο στην Ελληνική Οικονομία;;  Τι νομίζετε πως κάνετε;  Αυτά είναι φαινόμενα Ζιμπάμπουε!

*) Απορώ γιατί το Ελληνικό Κράτος δεν στήνεται έξω από τα φωτοτυπάδικα (π.χ. στη Μελενίκου), για να δει ποιοι εγκληματίες φωτοτυπούν βιβλία. Τι, εκεί δεν είναι παράβαση; Μόνο η μουσική βιομηχανία και το παράνομο λογισμικό μας ενδιαφέρει; Επιλεκτική ορατότητα δεν είναι αυτό;

*) Μου αρέσει η προσέγγιση των Radiohead, για την οποία έχω ξαναγράψει εδώ. Μακάρι να ξυπνήσουν και άλλοι μουσικοί και να το καθιερώσουν αυτό.

*) Μήπως πρέπει να επέμβει το κράτος και να ζητήσει από τη μουσική βιομηχανία να αιτιολογήσει την τιμολόγηση των προϊόντων της; Διότι, αν ισχύει η λογική « λιγότερες πωλήσεις = ακριβότερα CD » έτσι μπακάλικα, όπως περιγράφεται εδώ, μιλάμε για καθαρή αισχροκέρδια.

*) Δε θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον νεαρό ζωγράφο (π.χ.) να διεκδικεί το δίκιο του μέσα από δικαστήρια. Ναι, θα ήταν άδικο να κερδίζουν άλλοι, πουλώντας αφίσες από το έργο του, χωρίς να του αποδίδουν πνευματικά δικαιώματα και ίσως θα τον ανάγκαζε να κάνει άλλη δουλειά για να επιβιώσει. Την ίδια στιγμή, δε θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μας χωρίς π.χ. τις διάφορες διασκευές της Κραυγής του Munch, ή των τοιχογραφιών της Καπέλα Σιστίνα. Είναι μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

*) Απεχθάνομαι μέχρι αηδίας την ΑΕΠΙ και όλους αυτούς τους φορείς που μυρίστηκαν χρήμα και αυτο-συστάθηκαν (χωρίς να ρωτήσουν ΚΑΝΕΝΑΝ!), που με ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΟ τρόπο προσπαθούν να επιβάλουν νταβατζηλίκι στο τελευταίο καφενείο του τελευταίου κατσάβραχου, επειδή ο παππούς έχει ένα ραδιοφωνάκι στο καφενείο και ακούει κλαρίνα. Τι μας λέτε ρε μάγκες, θα αποδώσετε δικαιώματα στα δημοτικά τραγούδια; Σε ποιον; Είναι ΑΙΣΧΡΟΙ, ο τρόπος τους είναι ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟΣ, και θα το ευχαριστηθώ πολύ να δω τους παππούδες στα χωριά να τους παίρνουν με τις μαγκούρες και τις γκλίτσες. Όπως ευχαριστήθηκα πάρα πολύ ότι, μέχρι τώρα, σπάσανε τα μούτρα τους με τα ΚΤΕΛ, επειδή οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να ακούνε ράδιο (για περιπτώσεις εκτάκτων ανακοινώσεων κλπ) στη διάρκεια της διαδρομής.

*) Θυμίζω ότι στη Σουηδία το κόμμα των πειρατών έχει εκλέξει ευρωβουλευτή. Άντε, και στα δικά μας!

*) Η μαζική και διεθνής καταπάτηση ενός νόμου / κανονισμού / κλπ, αν μη τι άλλο, δείχνει ότι υπάρχει ένα χοντρό πρόβλημα με αυτό το νόμο / κανονισμό. Ότι είναι θερμοδυναμικά αδύνατος, αν προτιμάτε. Οι δισκογραφικές εταιρείες παλεύουν με νύχια με δόντια για να μην εκλείψουν, αλλά κάποτε, πρέπει να το πάρουν απόφαση, όπως το πήρε π.χ. η Eastman-Kodak (με την είσοδο των ψηφιακών φωτογραφιών). Η τεχνολογία δημιουργεί άλλα δεδομένα. Ή το δέχεσαι και ψάχνεις άλλο τρόπο να μείνεις ζωντανός, ή αναλώνεις όλη σου τη δύναμη παλεύοντας για να γυρίσει πίσω το ποτάμι.

*) Τα μάθατε ότι οι Pink Floyd κέρδισαν το δικαστήριο εναντίον της δισκογραφικής EMI, εεε; Σε ανάμνηση, ένα τραγούδι που κάποτε άκουγα μόνο σε κασέτες (ναι, αντιγραφή) και το οποίο, μεγαλώνοντας, αγόρασα ως δώρο (μαζί με το πλήρες άλμπουμ, delux) στην κόρη μιας φίλης μου, επειδή θεώρησα ότι κάθε έφηβη πρέπει να έχει κάτι τόσο κλασικό (και αντί να της πάρω δώρο ένα μπλουζάκι ή μια άλλη μαλακία, προτίμησα αυτό!). Ναι λοιπόν, αυτοί που « αντιγράφουν » μουσική, αγοράζουν μουσική.

So, so you think you can tell
Heaven from Hell,
Blue skys from pain.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?

And did they get you to trade
Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage?

How I wish, how I wish you were here.
We’re just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.

[Pink Floyd]

À propos de espοir - надежда - Hoffnung - speranza

надежда - durchschaut - Vous m’avez pris pour une des votre! Voir tous les articles par espοir - надежда - Hoffnung - speranza

4 responses to “Καλή λευτεριά!

  • Khlysty

    Είναι τόσα πολλά που θα μπορούσα να γράψω για το θέμα αυτό, που, κυριολεκτικά, θα χρειαζόμουν μέρες για να τελειώσω. Έτσι, αρκούμαι σε αυτό: όταν οι εταιρείες θα πάρουν χαμπάρι ότι με τσαμπουκάδες, συλλήψεις και απειλές δεν γίνεται τίποτα, θα είναι ήδη αργά γι’ αυτές και, πολύ φοβαμαι ότι θα πάρουν στο λαιμό τους και τους καλλιτέχνες -εντός ή εκτός εισαγωγικών- που έχουν δέσει στα « άρματά » τους. Διά τα περαιτέρω, δες κι αυτό το άρθρο του Steve Albini, ενός από τους πιο λυσσαλέους υποστηρικτές της ανεξαρτησίας των καλλιτεχνών, μέγα punk μουσικού και σεβαστού -πλέον- παραγωγού: http://www.negativland.com/albini.html

  • Khlysty

    Παρεπιπτόντως, να σημειώσω ότι όλα τα προβλήματα αφορούν στις μεγάλες δισκογραφικές (majors που λεν και στο χωριό του Αλογογκούφη). Μικρές ανεξάρτητες εταιρείες, που ακολουθούν σοβαρή τιμολογιακή πολιτική, προσφέρουν ευκαιρίες και διάφορα καλούδια (περιορισμένες εκδόσεις βινυλίου, πακέτα με μπλουζάκια και cd σε λογικές τιμές, κλπ), έχουν φορντίσει τα downloads να είναι φθηνά και ακολουθούν επιθετική υποστήριξη των ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΏΝ τους, τα πάνε μια χαρά. Επειδή έχω καλύτερη εικόνα για τη metal σκηνή, αναφέρω μερικά παραδείγματα: Relapse, Southern Lord, The End Records, Season Of Mists, Rise Above, Hydra Head και ο κατάλογος είναι ατελείωτος. Αυτοί, αναρωτήθηκε κανείς γιατί δεν γκρινιάζουν για την πτώση των πωλήσεων δίσκων και γιατί διευρύνουν διαρκώς το ρόστερ τους; Μα, φυσικά, διότι δεν ακολουθούν τις ληστρικές τακτικές των majors.
    Και ένα παράδειγμα: στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η ανεξάρτητη εταιρεία Earache -η οποία είχε στο ρόστερ της μερικά από τα καλύτερα death metal και grindcore συγκροτήματα, υπέγραψε συμφωνία διανομής στις ΗΠΑ με την Columbia. H Columbia, υποτίθεται, υποσχέθηκε χρηματοδότηση των παραγωγών και των συγκροτημάτων της Earache. Φυσικά, τίποτε από αυτά δεν έγινε: αντιθέτως, η Columbia πιέζοντας την Earache να κυκλοφορήσει μαζικά νέους δίσκους των πιο πετυχημένων συγκροτημάτων της (Entombed, Napalm Death, Godflesh, κλπ), κατόρθωσε να « μπουκώσει » την αγορά και οι δίσκοι να πουλήσουν πολύ λιγότερο απ’ όσο αν είχε υπάρξει μια πιο σταδιακή κυκλοφορία τους. Το αστείο -μαύρη κωμωδία, δηλαδή- είναι ότι στη συνέχεια η Columbia έκρινε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα έκαναν τη συμφωνία « non viable » και τη διέλυσε… Έχει να προσθέσει κανείς κάτι;… (ζητώ συγνώμη για το « σεντόνι »).

  • espοir

    Μπα, το αφήνω στους ειδικούς!
    [Μην ανησυχείς, είμαστε σε ψηλό όροφο, έχει χώρο από κάτω, δεν ενοχλούμε στον ακάλυπτο.]

Qqchose a declarer?

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google

Vous commentez à l’aide de votre compte Google. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :