τα πάθη μου

Ο διαχρονικός Καβάφης έχει πει, χωρίς περιττές κουβέντες, τα πάντα. Απλός, λιτός, περιεκτικός. Κι αν σε αυτόν αναγνωρίζετε ένα κομμάτι σας, αδιάλειπτα από την εφηβία και δώθε, τότε μπορεί να έχουμε θέμα συζήτησης.

Για την ώρα, παραθέτω τις προθέσεις ενός νεαρού. Είναι αρκετά μυαλωμένος μα την ίδια στιγμή είναι αρκετά πρόθυμος για να ζήσει τα πάντα και να πραγματώσει όλες τις επιθυμίες του.

Είπε ο Μυρτίας (Σύρος σπουδαστής
στην Aλεξάνδρεια· επί βασιλείας
αυγούστου Κώνσταντος και αυγούστου Κωνσταντίου·
εν μέρει εθνικός, κ’ εν μέρει χριστιανίζων)·

«Δυναμωμένος με θεωρία και μελέτη,
εγώ τα πάθη μου δεν θα φοβούμαι σα δειλός.
Το σώμα μου στες ηδονές θα δώσω,
στες απολαύσεις τες ονειρεμένες,
στες τολμηρότερες ερωτικές επιθυμίες,
στες λάγνες του αίματός μου ορμές, χωρίς
κανέναν φόβο, γιατί όταν θέλω —
και θάχω θέλησι, δυναμωμένος
ως θάμαι με θεωρία και μελέτη —
στες κρίσιμες στιγμές θα ξαναβρίσκω
το πνεύμα μου, σαν πριν, ασκητικό.»

[Kων/νος Καβάφης – Τα επικίνδυνα]

À propos de espοir - надежда - Hoffnung - speranza

надежда - 100% durchschaut - Vous m’avez pris pour une des votre! Voir tous les articles par espοir - надежда - Hoffnung - speranza

Qqchose a declarer?

