οχιά διμούτσουνη

Όταν αντιπαθώ κάποιον, υιοθετώ βρετανικό στυλάκι. Ψυχρή και ψύχραιμη. Βεβιασμένο χαμόγελο, τυπική κουβέντα [μόνο όταν είναι απαραίτητο] και γυρισμένη πλάτη. Κρατάω αποστάσεις και υψώνω τείχη που αφήνουν το πλήθος απ’ έξω.

Εάν με αναγκάσουν, μπορώ να γίνω και φαρμακόγλωσση. Στοχευμένα. Το αποφεύγω, επειδή προτιμώ να αφήνω την ζωή να τιμωρεί, με τον δικό της τρόπο. Συνήθως τα καταφέρνει εξαιρετικά. Ξέρετε: ζεν κατάσταση. Everything comes to whoever has it coming, what goes around comes around etc.

Κάποτε, που λέτε, είχα εκθρέψει ένα φιδάκι. Το περιμάζεψα από την αυλή μου όταν ήταν ετοιμοθάνατο και το ανέστησα. Όσο κι αν μου λέγανε οι φίλοι μου ότι ήταν φίδι, εγώ επέμενα πως είναι κουταβάκι. Ότι θα το εκπαιδεύσω να φέρεται ως τέτοιο. Ξερό κεφάλι έχω ώρες ώρες.

Μα ήταν φίδι. Από εκείνα που, μόλις ζεσταθούν λίγο, θα γυρίσουν σίγουρα να σου ανταποδώσουν τη φιλοξενία, δαγκώνοντάς σε. Δεν φταίνε αυτά: έτσι είναι η φύση τους. Δεν μπορούν να την αρνηθούν.

Το πλήρωσα το σφάλμα μου. Οι πληγές, ευτυχώς, ήταν επιφανειακές. Το δηλητήριο, για κάποιον που έχει επιζήσει και άλλων τέτοιων επιθέσεων, δεν αρκούσε. Παρόλο που σήκωσα πυρετό και πόνεσα, επέζησα του τσιμπήματος. Δυνατότερη και πιο ανθεκτική στο δηλητήριο, πλέον.

Το φιδάκι, επέστρεψε στη « ζούγκλα » όπου ανήκε, στα ζιζάνια των αγρών. Ακολούθησε το κάλεσμα του ενστίκτου του. Για την ιστορία, αυτό που ήθελε, δεν το απέκτησε ποτέ. Δεν ήξερε πώς. To άφησα κάπου να μου το φυλάνε, να το ταΐζουν, να το περιποιούνται και να το επισκέπτομαι όποτε με βολέψει.

Δεν κατάλαβε ποτέ ότι είναι οικόσιτο και μάλιστα καλής ράτσας, όχι κανένα αδέσποτο. Για να το κατανοήσει, θα έπρεπε πρώτα να ξέρει από ράτσες και, σε ορισμένους κύκλους, αυτές οι πληροφορίες δεν είναι διαθέσιμες. Aσχολούνται με περίεργα αθλήματα, όπως το « τύλιγμα του γαμπρού, στα γρήγορα ». Οποιουδήποτε γαμπρού.

Εγώ επέστρεψα δριμύτερη. Δυναμικά. Το πόσο θριαμβευτικά όμως, δεν το είχα κατανοήσει μέχρι που, το φιδάκι, σύρθηκε πάλι στο χώμα και προσπάθησε να με ξαναπροσεγγίσει. Έρποντας.

[Παρένθεση: τί μικρός που είναι ο κόσμος!]

Κατά τα φαινόμενα, έχω πάλι στα χέρια μου κάτι που θέλει. Και νομίζει ότι εάν με ξαναδαγκώσει, θα μπορέσει να το αρπάξει. Χα!

Ήταν τόσο διασκεδαστικό το μήνυμα που έλαβα, τόσο μελιστάλαχτο, τόσο χονδροειδές, τόσο διάφανη η απελπισία … Και μόνο η προσέγγιση, φανερώνει μεγάλη απόγνωση.

Το διασκεδαστικότερο όλων ήταν το γεγονός ότι απ’ όσα έχω στη διάθεσή μου … αυτό είναι το λιγότερο αξιόλογο. Του πεταματού. Τριτοτέταρτης διαλογής. Γι’ αυτό επιμένω ότι η ζωή έχει τρόπο να μας τιμωρεί, δια των επιλογών μας. Το φιδάκι παρέμεινε το ίδιο χαζό με πρώτα. Το ίδιο ανεπίδεκτο μαθήσεως.

Οφείλω να ομολογήσω ότι η πρώτη φράση που σκέφτηκα ήταν το « Σάλτα και γαμήσου, μωρή κακογαμημένη πατσαβούρα! ».

Εντάξει, ξέρω ότι μια κυρία δεν επιτρέπεται να εκστομίζει τέτοια, αλλά διατηρεί το δικαίωμα να τα σκέφτεται. Πόσο μάλλον όταν γνωρίζει όλο το ιστορικό, και είναι ακριβέστατα.

[« Mου είπε ότι ήταν το καλύτερο γαμήσι της ζωής της. Με δουλεύει; »

« Εντάξει, μωρέ, δεν έχει και ικανό δείγμα για να κάνει συγκρίσεις. »

’nuff said κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.]

Ίσως το ευγενικότερο που θα μπορούσα να πω θα ήταν κάτι σε « Όταν εσύ πήγαινες, εγώ είχα γυρίσει 2-3 φορές το τετράγωνο ». Δεν υπερβάλλω: τουναντίον, υποβαθμίζω την πραγματικότητα.

[Ανήκει στην κατηγορία « τί να μας πεις κι εσύ απ’ τη ζωή σου, μια νύχτα απ’ τη δική μου, ολόκληρη η δική σου ». Ας μην τα επαναλάβω αυτά.]

Αλλά γιατί να μπω στον κόπο;

Αποφάσισα ότι δεν αξίζει να απαντήσω. Ας βρει άλλο τρόπο. Ας μείνει να ξεροσταλιάζει. Ας δαγκώσει την ουρά της. Αδιαφορώ.

Δεν θα ασχοληθώ. Μα εάν κάνει το σφάλμα να ξαναβρεθεί κάτω από το τακούνι μου, θα υποστεί τις συνέπειες.

Υ.Γ. Και πού ‘σαι, φιδάκι, να μη χανόμαστε! Στέλνε κανά μήνυμα πότε πότε, να γελάμε.

À propos de espοir - надежда - Hoffnung - speranza

надежда - 100% durchschaut - Vous m’avez pris pour une des votre! Voir tous les articles par espοir - надежда - Hoffnung - speranza

2 responses to “οχιά διμούτσουνη

Qqchose a declarer?

