τύχη

Twitter update:

Δεν θυμάμαι αν το ξανάπα: αισθάνομαι εξαιρετικά τυχερή που είμαι κατάλευκη.

Προσοχή στις λέξεις: είπα τυχερή. Δεν είπα « προνομιούχος » ή ανώτερη ή κάτι άλλο που να φανερώνει ανωτερότητα. Η τύχη είναι αυτό που συμβαίνει όταν πετάς ένα νόμισμα στον αέρα. Μπορεί να προσγειωθεί έτσι, ή αλλιώς. Το δικό μου προσγειώθηκε προς την λευκή πλευρά. Το ίδιο νόμισμα είναι, απλά δείχνει τη μία πλευρά του.

Ξέρω ότι εάν δεν προσέξει κανείς τί είπα, μπορεί να ακούγεται ρατσιστικό. Δεν είναι. Αντιθέτως, είναι αντι-ρατσιστικό, καθώς τονίζει ότι το χρώμα των ανθρώπων είναι πηγή τύχης ή ατυχίας.

Είμαι τυχερή επειδή δεν χρειάζεται να υποστώ την υποτίμηση και τα προβλήματα που βιώνουν καθημερινά οι μη-λευκοί πολίτες [όλων των φυλών] αυτού του κόσμου. Ακόμα και η επιφυλακτικότητα με την οποία τους αντιμετωπίζουν παντού, αρκεί από μόνη της για να είναι εμπόδιο.

Ίσως εσείς δεν το βλέπετε δίπλα σας, αλλά εγώ ναι. Το παρατηρώ παντού. Δεν είναι ανάγκη να ζεις σε χώρα με νεοναζί για να υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση μεταξύ των λευκών και των « άλλων ». Πόσο μάλλον όταν τους έχεις και επισήμως, μες στο κοινοβούλιο.

À propos de espοir - надежда - Hoffnung - speranza

надежда - 100% durchschaut - Vous m’avez pris pour une des votre! Voir tous les articles par espοir - надежда - Hoffnung - speranza

6 responses to “τύχη

  • HSOC

    Το να δίνεις στην λέξη « τυχερός » την χροιά του ουδέτερου, αγγίζει την ύβρη :-) By definition εννοείς « έχω καλή τύχη » άρα κάτι « καλύτερο » που δεν έχει ο άλλος. Συμφωνώ και θλίβομαι που ισχύει ότι « το χρώμα των ανθρώπων είναι πηγή τύχης ή ατυχίας » τους. Δείχνει το επίπεδο της κοινωνίας μας. Δυστυχώς δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Σε κάνει να αναρωτιέσαι κάποιες φορές: Υπάρχει ελπίδα για εμάς; (σαν είδος).
    Επίσης, (απλά μια επισήμανση) δεν θεωρώ ότι οι λευκοί είναι « πιο » ρατσιστές, όπως αφήνεις να εννοηθεί.

    • espοir - надежда - Hoffnung - speranza

      Ναι, « έχω καλή τύχη » εννοώ, αλλά η τύχη είναι κάτι που θα μπορούσε να ήταν και διαφορετικά: κακή. Δεν έκανα κάτι για να την αξίζω. Απλά γεννήθηκα έτσι. Νομίζω το ίδιο λέμε, απλά ίσως δεν το εξέφρασα σωστά.

      Δεν έχω υποστεί ποτέ ρατσισμό από μη-λευκούς. Αντιθέτως, είχα πολλούς τέτοιους φίλους [διαφόρων φυλών] και ήταν πάντα εντάξει μαζί μου. Με δέχονταν εύκολα ως μέλος της εκάστοτε παρέας. Ορισμένοι ίσως ένοιωθαν ότι τους κάνω και « τιμή » που δεν τους φέρομαι διαφορετικά [βαθιά ριζωμένα κόμπλεξ].

      Θα μου πεις, πόσοι απ’ αυτούς θα προχωρούσαν στο παρακάτω – από τη φιλία – βήμα; Δεν ξέρω. :)

  • HSOC

    OK, challenge accepted :-) [είμαι χαλαρός σήμερα και έχω πολύ καλή διάθεση για διάλογο και λίγη πλάκα] -> Αν κατάλαβα καλά λοιπόν νιώθεις ότι είναι καλή τύχη που ανήκεις σε μια ομάδα οι οποίοι έχουν το αρνητικό (γενικά) χαρακτηριστικό να είναι ρατσιστές… αλλά εσύ δεν είσαι. Κάποιος άλλος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι « νιώθει πολύ άτυχος που ανήκει στους λευκούς, που είναι τόσο ρατσιστές σε αυτόν τον κόσμο ».

    • espοir - надежда - Hoffnung - speranza

      Δεν χαίρομαι που οι λευκοί είναι [μεταξύ άλλων και] ρατσιστές.

      Αλλά σίγουρα π.χ. με διευκολύνει όταν βρίσκομαι σε μια στάση του μετρό και με πλησιάζει μια ομάδα πιθανών Νεοναζί. Ξέρω ότι δεν θα τα βάλουν μαζί μου και δεν κινδυνεύω όσο η κοπελίτσα που είναι ασιάτισσα ή μελαχρινή και ίσως φοράει μαντήλα. Δεν έχω τις ίδιες πιθανότητες να με τσιμπήσουν οι μπάτσοι για εξακρίβωση στοιχείων όσες έχει ένας άντρας, πόσο μάλλον ένας μη-λευκός άντρας. Και πολλά αντίστοιχα παραδείγματα.

  • μιστερ μαξ

    Δεν ξερω αν εισαι τυχερη επειδη εισαι λευκη, νομιζω πως εχει νοηματικο λαθος η προταση καθως δεν μπορεις να εισαι ο,τι αλλο παρα λευκη.

    Δεν υπηρχες προ του χρωματος σου, και σου κληρωθηκε ενα, για να ισχυριστεις οτι εισαι τυχερη.

Qqchose a declarer?

