βαφτίσεις

Μερικά ονόματα με προδιαθέτουν αρνητικά, πολύ πριν ανοίξει το στόμα του ο άλλος και ασχέτως του τί θα πει.

Τους αναγνωρίζω ένα ελαφρυντικό: δεν επέλεξαν οι ίδιοι το βαφτιστικό τους όνομα [με την εξαίρεση του Αδώνιδος Γεωργιάδεως (σικ!) που, κανονικά ονομάζεται Σπύρος και, κρίνοντας από τη σοβαρότητα που τον διακρίνει, θα έπρεπε να τον φωνάζουμε Πίπη].

Ωστόσο, επέλεξαν στο 99% των περιπτώσεων το όνομα ή το χαϊδευτικό με το οποίο τους αποκαλούν οι άλλοι.

Τώρα, θα μου πείτε, εάν σε βαφτίσανε Παγώνα επειδή χτυπιότανε κάποια γιαγιά, τί μπορείς να κάνεις; Θυμάμαι ένα συνάδελφο να μου λέει « Πέγκυ θα την πεις, Παγώνα τη βαφτίσανε, αλλά πληγώνεται, οπότε κάνε ότι το ξέχασες αυτό ». Το παλεύει η κοπέλα. Με το υλικό που έχει, όσο μπορεί, το παλεύει.

Οι χειρότεροι είναι κάτι ψωνάρες που υιοθετούν ολόκληρο ένα μακρυνάρι όνομα, τύπου Κωνσταντίνος. Όχι Κώστας, ούτε Κωστής, ούτε καν Ντίνος. Σε διορθώνουν κιόλας, εάν κάνεις λάθος: Κωνσταντίνος!

Ή κάτι άλλοι με διπλά ονόματα, που έχουν την απαίτηση να τα λες αμφότερα: Θεοδώρα-Βιργινία. Το πρώτο επειδή έτσι λέγανε τη γιαγιά, το δεύτερο επειδή η μαμά διάβαζε ρομαντική λογοτεχνία. Έτσι μου έρχεται να απαντήσω « Χαίρω πολύ, Δε-γαμιόμαστε-λέω-εγώ;! Είναι ινδιάνικο. »

tast

Για άλλο λόγο ξεκίνησα να γράφω: μου πιάνει την κουβέντα, φίλος. Ξεκινάει να μου διηγηθεί γκομενοϊστορία. Με μία … αχμ … ας την πούμε Ζωζώ.

Πώς να συγκεντρωθώ εγώ τώρα; Πώς να μη βάλω τα γέλια;

Με ενοχλεί. Είμαι προκατειλημμένη, είμαι κολλημένη, είμαι παράξενη. Το αντιλαμβάνομαι και το παραδέχομαι.

Συγγνώμη, όσο καλή και χρυσή και να είναι η κοπέλα – που δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι είναι – ΔΕΝ μπορώ να την πάρω σοβαρά με τέτοιο όνομα. Και κάθε φορά που θα μου λέει « βγήκα με τη Ζωζώ » θα έχω στο μυαλό μου μια εικόνα ζαρζαβατικού.

Του το είπα, το ξέρει. Πρέπει να της βρούμε ένα νέο όνομα.

Ψυχαναγκασμοί είναι αυτοί, τί θέλετε να κάνω;

À propos de espοir - надежда - Hoffnung - speranza

надежда - 100% durchschaut - Vous m’avez pris pour une des votre! Voir tous les articles par espοir - надежда - Hoffnung - speranza

4 responses to “βαφτίσεις

Qqchose a declarer?

